streda 9. februára 2011

Bologna + prekrásny slnečný deň

Ako som už v minulom článku naznačila, tento týždeň je niečím iný ako ostatné. V pondelok som bola v škole, ale v triede sme boli len traja. Ostatní spolužiaci tento celý týždeň robia "stage", chodia na univerzitu (biológia alebo chémia) a učia sa niečo nové a zoznamujú sa s prostredím univerzity a trochu sa im priblíži ako to na univerzite chodí. Myslím si, že je to naozaj užitočná skúsenosť, ktoré študentom pomôže v rozhodovaní sa, na ktorú univerzitu po gymnáziu ísť. Ja túto aktivitu s nimi nerobím, na jednej strane by mi robilo problémy niečomu porozumieť a na druhej strane by mi samej robilo značné ťažkosti dostať sa do Bologne alebo Modeny.

Zoznámila som sa tu s jednou skvelou rodinou, ktorá má tri úžasné dievčatá. Pred pár mesiacmi som vám ukazovala fotky z nášho výletu do nákupného centra. Najstaršia z ich dcér, Sylvia, študuje prvý rok na umeleckej vysokej škole. Je naozaj skvelá, neskutočne krásne kreslí a fotografuje ( a tiež riadi auto)! Práve s ňou som včera išla na jej prednášky do Bologne. Vstávala som o piatej ráno, ale vôbec mi to nevadilo, bola som plná energie a nedočkavosti. Každé ráno vozí aj svoju mladšiu sestru Noemi, ktorá chodí na strednú školu, kde sa učí za kuchárku. Ešte pred odjazdom smerom na Bolognu sme si zašli na kávu, ja som si dala svoje obľúbené cappuccino. O deviatej sa začala prvá prednáška s názvom "estetica musicale", boli to zatiaľ prvé hodiny, kde rozoberali históriu muziky, hlavne sedemnásteho storočia. Profesor bol veľmi milý, sympatický a usmiaty. O jedenástej sme sa presunuli na ďalšej budovy, kde nás čakala prednáška s názvom "cinema", teda "kino". Bola to úplne prvá prednáška, kde celé dve hodiny rozprávala orientačné veci ohľadne štúdia a skúšok. Bolo to pre mňa niečo úplne iné, videla som veľa mladých ľudí, samozrejme, veľa krásnych mladých Talianov, jeden krajší než druhý.
Zatiaľ čo dnes sme mali len prvé dve hodiny (od deviatej do jedenástej) znovu prednášku "estetica musicale", a potom voľné poludnie len pre nás. Urobili sme si krásny výlet po Bologni, do ktorej som sa definitívne zamilovala. Bol to prekrásny deň, s ktorého mám dobrý pocit a na záverečnej ceste domov sme si pustili najúžasnejšieho Boba Marleyho, ktorý to celé krásne zakončil! Prechádzali sme hlavnou zónou, kde bolo nespočetne veľa krásnych obchodov a ľudí. Boli sme sa pozrieť do obrovského obchodu s knihami (kde by som mohla stráviť celý život), jedli sme dobrú zmrzlinu a samozrejme nakupovali. Ja som si priviezla krásny náhrdelník s červeným srdiečkom a náramok na ruku. Som spokojná! Celý deň bol perfektný. 

10 komentárov:

  1. máš strašně zajímavý život :) , víc takových článků a fotek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. náhrdelník s červeným srdiečkom presne ako Carrie Bradshaw! Naozaj vydarená voľba ;-)
    Agnes

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to srdicko je moc krasne!!

    http://frenkiesgirl.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja myslim ze takovy baret je naprosty must-have! A moc ti slusi:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Poslyš, co kdybys mi občas půjčovala své vlasy? :D (PS: Dala jsem blog na jinou adresu, dostaneš se na něj přes můj profil. Očekávám tě na něm. :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krááásnučká čiapka, a to srdiečko je úchvatné!

    OdpovedaťOdstrániť